Ühes oma varasemas artiklis tutvustasime teile terminit “Detailing” ja seda, kuidas see tekkis.
Siin vaatleme lähemalt protsessi ennast ja kaalume selle järjestikuseid etappe:
Eelkontroll ja põhjalik puhastus. Äärmiselt oluline on läheneda auto puhastamisele õigesti, kuna saaste iseloom võib olla individuaalne ja keerukusaste varieeruda. Lisaks tavapärasele teetolmule ja mustusele, mida eemaldavad leeliselised eelpesuvahendid, võib autol olla ka püsivamaid saasteaineid, nagu lindude väljaheited, asfalttõrv, putukajäljed ja piduriklotside ladestused. Selles etapis kasutatakse erineva (pH) happesusega võimsaid aineid, mis saavad hakkama ka kõige raskemate ülesannetega. Pole saladus, et sellised vahendid on autoosade tugevuse proovikivi.Pole saladus, et sellised vahendid on autoosade tugevuse proovikivi. Riskide vältimiseks ja auto sellisesse seisu viimiseks soovitame autot regulaarselt pesta ja katta kaitsevahenditega, tänu millele on see etapp Teie sõidukile turvalisem. Detailing tähendab eelkõige kvaliteeti, seega võtab see protseduur rohkem aega kui tavaline autopesu.
Kui puhastamise ja pesemise esimene etapp on lõppenud, liigub detailer teise faasi, kasutades “kahe ämbri meetodit” Det Bowl.
Pesuämbrid on varustatud restiga põhjas mustuseosakeste välja filtreerimiseks. Esimeses ämbris on veega lahjendatud autošampoon ja teises ainult puhas vesi. Niisiis, esimene on auto pindade pesemiseks kasutatava svammi või pesukinda, nagu Wool Wash Mitt või Micron Wash Mitt, seebimiseks ja teine ämber eelnimetatud tarvikute loputamiseks, seega ei saasta esimese sisu ja minimseerib sellega värvikahjustuse ohtu.
Nagu juba märgitud, detailing on väga tähelepanelik kõiki autoosade kaudu. Seetõttu on väga oluline rattad, veljed põhjalikult pesta ning pöörata tähelepanu ka auto rattakoobastele. Kui pesete oma autot regulaarselt, ei vaja te nende autoosade puhastamiseks tugevatoimelisi puhastusvahendeid ja võite kasutada neutraalse pH-ga tooteid, kuid korralik puhastamine ja kogu mustuse eemaldamine on väga oluline, et liikuda edasi järgmiste sammude juurde. Teeme kohe selgeks, et see oleneb suuresti sõiduki kasutuskohast, piirkonnast, aastaajast jne.
Loomulikult on enne teise etapi, nimelt sügavpuhastuse alustamist vaja kõik auto osad hästi kuivatada. Selleks soovitame kasutada suruõhku ja suure imamisvõimega mikrokiudlappi, näiteks Micron XXL või suurema versiooni Micron XXL SUV.
Sügavpuhastus. See on töötluse üksikasjaliku täpsustamise vajalik etapp, kuna see võimaldab eemaldada raskesti nähtava mustuse. Mehaaniline desinfitseerimine toimub puhastavast polümeersavist valmistatud Clay Bar abil: paremaks libisemiseks DL Lube’iga määritud polümeersavist latt juhitakse üle kõigist piirkondadest, mis võimaldab kogu ülejäänud mustuse “koguda”. Lisaks mehaanilisele meetodile toimub ka keemiline desinfitseerimine ehk spetsiaalsete kemikaalide D1 Iron kasutamine, mis võimaldab eemaldada metallitolmu, teemustust jne. Pärast põhjaliku puhastamise lõppu näeb auto välja ja tunneb end palju paremini, see on väga oluline samm järgnevate auto pinda mõjutavate töötlemistoimingute korrektseks läbiviimiseks.
Poleerimine. Pärast defektide korrektset hindamist, milleks on tavaliselt oksüdatsioon (mehaaniline mõju, agressiivsete toodete kasutamine ning pikaajaline kokkupuude päikesevalguse ja sademetega), ümmargused mikropraod (tavalised ebaõigest pesemisest ja kuivatamisest põhjustatud vead), triibud (joondefektid), hologrammid (ebaõige poleerimine), liigume edasi poleerimisetappi, mis võimaldab need täielikult kõrvaldada. Selles etapis on kõige parem valida poleerimisvahend (F1 Force One, A1 All In One, P1 Polish Up), mis sobib igale defektitüübile ja vajalikule töötlusviisile: käsitsi, kasutades orbitaal poleermismasinat või rootori poleeriismasinat.
Kaitse.Pärast kolme detailingu protsessi liiguvad nad edasi etappi, mida nimetatakse “kaitseks” ja see hõlmab spetsiaalsete kaitsevahendite, nagu G1 Glossy püsivaha, SC0 Hydro Sealant autokaitse hermeetik või SiNH Top Coat keraamiline kate, pealekandmist, olenevalt sellest, kui kaua kasutaja soovib oma autot kaitsta. Autokaitse mõju võib kesta mitu kuud kuni mitu aastat ning muudab ka järgnevad autopesud lihtsamaks, vältides tarbetuid aja- ja finantskulusid.
Loodan, et see artikkel on vastanud mõnele küsimusele detailingu lähenemise kohta autole. Tutvusin detaileerija tööprotsessiga. Aitas mõista, miks kogu protsess võtab märkimisväärselt palju aega ja raha. Sõnaliselt võib see tunduda suhteliselt lihtne, kuid siia tuleb lisada nii detailing protseduuride läbiviimise tingimused kui ka detailerile aastatepikkune kogemus, kes areneb pidevalt nagu kogu masinaehitustööstus.
Tänan tähelepanu eest.
INNOVACAR by Fra-Ber